چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

نمایشگاه پلاستیک | استانبول تویاپ ترکیه

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 21 مهر 1403/ شماره 1086
رشد جزئی قیمت‌های جهانی، رشد 527 تومانی نرخ دلار حواله، عقب‌نشینی دلار به نیمه کانال 62 هزار، رشد پ پ های نساجی در شروع هفته...

رشد جزئی قیمت‌های جهانی

مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 11 اکتبر 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت ها اندکی افزایش داشتند و یا بدون تغییر بودند.
دو گروه ABS و PVC بدون تغییر بودند و سایر گروه ها رشد محدودی داشتند. در مقابل پلی‌اتیلن ها در منطقه شمال غرب اروپا و پلی‌استایرن های معمولی و مقاوم در مناطق ترکیه و شمال غرب اروپا ریزش سنگینی داشتند.
در نشریه‌ی آیسیس نیز قیمت ها عمدتا افزایشی بود. البته مشابه نشریه پلتس، فقط پلی‌استایرن های مقاوم و معمولی نزولی بودند. بیشترین رشد هم مربوط به گروه پت بطری بود و سایر گروه ها رشد کمتری داشتند.

رشد 527 تومانی نرخ دلار حواله

نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز با 146 تومان افزایش نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، 47 هزار و 750 تومان قیمتگذاری شد. میانگین هفتگی تا امروز 527 تومان نسبت به پایه های یکشنبه 15 مهر رشد داشته است. دلار حواله مبادله ای از ابتدای امسال تا امروز 7 هزار و 198 تومان معادل 17.7 درصد افزایش داشته است.

قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری همه ی کالاهاست و مقایسه نرخ گروه های مختلف پلیمری در نشریه آیسیس نشان می‌دهد، قیمت ها عمدتا افزایشی هستند.

از همین رو انتظار می رود قیمت‌های پایه یکشنبه 22 مهر ماه، متاثر از رشد محدود قیمت های جهانی و افزایش دلار حواله، صعودی باشد. البته این پیش بینی بدون در نظر گرفتن اختیارات مدیریت توسعه در کاهش یا افزایش 5 درصدی پایه‌هاست.

عقب‌نشینی دلار به نیمه کانال 62 هزار

دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 1,350 تومان افزایش داشت و بازار را با 63 هزار و 100 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را پشت مرز 63 هزار تومان آغاز کرد.

دلار در ادامه، برخلاف روند صعودی پایان هفته گذشته، نزولی شد و به نیمه کانال 62 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 16، هر دلار با 500 تومان کاهش، نسبت به آخرین نرخ روز جمعه، 62 هزار و 600 تومان پیشنهاد می شود.

رشد پ پ های نساجی در شروع هفته

قیمت‌های بازار امروز و در آغاز هفته در پلی‌اتیلن ها عمدتا کاهشی و در پ پ ها افزایشی بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، گروه سنگین بادی 300 تا 500 تومان و سنگین تزریقی 200 تومان رشد داشت. در مقابل، سنگین فیلم 100 تا 800 تومان و سبک فیلم و سبک خطی ها 200 تا 300 تومان افت داشتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها 200 تا 500 تومان رشد را ثبت کردند. MFI پایین ها هم بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم عمدتا بدون تغییر بودند و در برخی گریدها 300 تا 500 تومان افت داشتند. پی وی سی ها هم بدون تغییر باقی ماندند و پت های بطری 200 تا 500 تومان بالاتر از پنجشنبه پیشنهاد می‌شدند.

پایان هفته برنت با 78 دلار

برنت که هفته گذشته را با 78 دلار و 14 سنت به پایان برده بود، این هفته بین 77 تا 80 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 78 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 78 دلار و 76 سنت بود.

صعود 14 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از کاهش 15 هزار واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با صعود 14 هزار و 512 واحدی به 2 میلیون و 114 هزار واحد رسید. گفتنی است هیئت مدیره سازمان بورس در جلسه صبح امروز خود مقرر کرد، دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس به مثبت و منفی 3 درصد برگردد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

تبلیغات در ویکی پلاست

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟